« 「ヒストリエ」 | Main | 花貫渓谷 »

2004.11.03

めんぼ、めばちこ、ものもらい

めんぼが治らなくて病院に行く。
二種類の目薬と軟膏を処方され、朝に夕にぬりぬりしている。

医者「最近どっか行きました~?」
私 「どこというわけでもないですけど、ふらふらして
   ました・・・」
医者「これは、ものもらいというより、多分、
   涙腺が詰まってできた麦粒腫です。」
私 「・・・(最近よく泣いてたからかな)・・・」

そんなストレスの多い日々の中、行きたかったライブのチケットを
手に入れることができて嬉しい。

問題は、カイシャを早退しないと間に合わないこと。
この忙しいのに、どうやって部署の子に言おうかな、
やっぱ真実を?などとちょっと悩んでいたら、旦那は、
「「旦那が病気なんです」とでも言ったら?」
と言う。

ちょっとちょっと、そういう女がいちばん信用なくすんだよね~
コドモならまだしも(それでも私はちょっと引くな)、
まして旦那口実はね。。。
よっぽどの病気でないかぎり、
「自分も旦那も自立できてませーん」
って吹聴してるのと同じでしょ?

やっぱ真実を伝えてライブに臨もう。。。

|

« 「ヒストリエ」 | Main | 花貫渓谷 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

Comments

Although the bulk of your things will be packed in boxes and stowed absent on a truck, you must pack a suitcase like you have been planning on a long weekend trip. This way you will not have to go hunting in the form of boxes for apparel your day that you get to your home

Posted by: atlanta movers | 2013.08.18 at 06:36 PM

Select only those fixtures movers, which may guarantee, you of Insurance protection in the case if any materials or product breaks for the period of transportation. When working with such organizations Insurance coverage can also be an individual of the most crucial factors. It's far better if you obtain insurance coverage coverage than experience suffering on losing such important things

Posted by: atlanta movers | 2013.08.18 at 05:47 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/9635/1855720

Listed below are links to weblogs that reference めんぼ、めばちこ、ものもらい:

« 「ヒストリエ」 | Main | 花貫渓谷 »